Logo
Home/Dodatkowe-informacje/Wazne-informacje

Ważne informacje

Animacje

Wiele ośrodków wypoczynkowych oferuje program animacyjny. Animacje są zazwyczaj oferowane tylko w sezonie. Animacje na kempingu są często prowadzone w języku urzędowym danego kraju.

Anulowanie rezerwacji

Wyjątkowa oferta Euronature: elastyczne warunki anulowania rezerwacji!

Przyjmujemy warunki dostawcy zakwaterowania jeden do jednego. Są one często znacznie bardziej elastyczne i korzystniejsze niż ogólne warunki stosowane przez wielu innych organizatorów wycieczek. Euronature jest pod tym względem wyjątkowe! Aktualne warunki zakwaterowania można znaleźć na stronie Euronature.pl. Do kosztów anulowania rezerwacji doliczane są opłaty serwisowe, składki na Calamity Fund i SGR, wszelkie wykupione polisy ubezpieczeniowe oraz bilety lotnicze.  

 

Gdzie mogę znaleźć warunki anulowania rezerwacji zakwaterowania?

Wyszukaj miejsce docelowe...

Przejdź do miejsca docelowego, które chcesz zarezerwować.

 

Powiększ obraz

1.

Znajdź zakwaterowanie...

Kliknij link Więcej informacji i anulowanie rezerwacji.

 

Powiększ zdjęcie

2.

Przejdź do zakładki...

Wybierz warunki anulowania.

Powiększ obraz

3.

Zasady anulowania rezerwacji...

Zobacz warunki dotyczące zakwaterowania.

Powiększ zdjęcie

4.

Jeśli nie podano warunków anulowania rezerwacji zakwaterowania, obowiązują następujące warunki anulowania: 

  • do 42. dnia kalendarzowego przed datą rozpoczęcia pobytu: zaliczka (15%)
  • od 42. do 28. dnia kalendarzowego przed datą rozpoczęcia pobytu: 25%
  • od 28. do 14. dnia kalendarzowego przed datą rozpoczęcia pobytu: 50%
  • od 14. do 7. dnia kalendarzowego przed datą rozpoczęcia pobytu: 75%
  • od 7. dnia do dnia rozpoczęcia pobytu: 90%
  • w dniu rozpoczęcia pobytu lub później: pełna kwota

Anulacje są przez nas przetwarzane wyłącznie w dni robocze. Kliknij tutaj, aby sprawdzić aktualne godziny pracy.

Jeśli anulowanie zostanie zgłoszone poza tymi godzinami, będzie skuteczne następnego dnia roboczego. * W przypadku anulowania wyjazdu nie przysługuje zwrot kosztów ubezpieczenia.

Warunki anulowania lotów i promów

W przypadku lotów i promów od momentu rezerwacji obowiązują opłaty za anulowanie w wysokości 100%.
 

Warunki anulowania rezerwacji wynajmu samochodu i transferu

W przypadku wynajmu samochodu i transferów od 7. dnia kalendarzowego przed dniem wyjazdu obowiązują następujące opłaty: 100% (o ile nie zaznaczono inaczej w potwierdzeniu transportu).
 

Basen

Większość kempingów Euronature posiada basen. Kemping ustala terminy i godziny otwarcia. Zazwyczaj jest to okres od połowy maja do połowy września. Temperatura wody w basenie jest również ustalana przez kemping. W krajach południowych basen jest czasami zamknięty w porze sjesty.

Dodatkowe koszty na miejscu

Koszty podane w potwierdzeniu rezerwacji zazwyczaj opłaca się na miejscu po przyjeździe i mogą one ulec zmianie.

Dokumenty podróżne

Po zaksiętowaniu pełnej płatności dokumenty podróży zostaną wysłane e-mailem najpóźniej tydzień przed wyjazdem.

Główny rezerwujący

Osoba dokonująca rezerwacji musi mieć ukończone 18 lat i odpowiada za wszystkich uczestników objętych rezerwacją. Wszelka korespondencja w jej sprawie będzie prowadzona wyłącznie z głównym rezerwującym.

W niektórych obiektach minimalny wiek wynosi 21 lat. Jeśli dotyczy to Twojego kempingu, a masz mniej niż 21 lat, rezerwacja może zostać odrzucona. O ewentualnej odmowie poinformujemy Cię jak najszybciej.

Godziny przyjazdu i wyjazdu

W potwierdzeniu rezerwacji podana jest godzina, o której można przyjechać do obiektu, oraz godzina, o której należy opuścić obiekt najpóźniej ostatniego dnia pobytu.

Jeśli masz wynajęte zakwaterowanie, zalecamy zameldowanie się między 16:00 a 19:00. Dzięki temu unikniesz tłoku w recepcji i będziesz mieć pewność, że Twoje zakwaterowanie zostało dokładnie posprzątane i sprawdzone. Niektóre kempingi mają popołudniową przerwę (często między 13:00 a 15:00). W tym czasie nie można się zameldować ani wymeldować. Późny przyjazd? Czy przyjedziesz na kemping po godz. 19:00? Prosimy o wcześniejsze poinformowanie o tym kempingu. Kemping poinformuje Cię, gdzie należy się zgłosić, jeśli recepcja zostanie już zamknięta lub szlaban nie będzie otwarty. Numer telefonu kempingu znajdziesz w dokumentach podróży.

Przyjedziesz na kemping dzień lub kilka dni później lub wyjedziesz dzień lub kilka dni wcześniej? W takim przypadku nie przysługuje Ci zwrot kosztów za dni, w których nie przebywałeś na kempingu.

Grillowanie

Grillowanie jest dozwolone w wielu miejscach. Jednak nawet jeśli grillowanie jest dozwolone, nie oznacza to, że w miejscu zakwaterowania znajduje się grill. W niektórych przypadkach istnieje centralnie położone miejsce do grillowania, które jest do dyspozycji kilku osób.

Uwaga: ze względu na ryzyko pożaru na kempingach często nie zezwala się na grillowanie na węglu drzewnym. Informacje na temat rodzajów grillów dozwolonych na kempingu można uzyskać w recepcji.

Guru: odpowiedzi na Twoje pytania

Czasami masz pytanie dotyczące konkretnego miejsca lub zakwaterowania, na które odpowiedzieć może tylko ktoś, kto naprawdę tam był. W Euronature mamy do tego naszych Guru! Zastanawiasz się na przykład, co można robić w okolicy miejsca zakwaterowania lub jacy ludzie odwiedzają to miejsce? Zapytaj Guru. Tutaj możesz przeczytać, jak to działa.

Hałas

Cenisz sobie spokój i relaks podczas wakacji? Chcesz uniknąć hałasu? W takim razie przydadzą Ci się poniższe wskazówki:

  • Wybierając wakacje, weź pod uwagę wielkość i lokalizację obiektu noclegowego. Wybierz na przykład kemping, który znajduje się wystarczająco daleko od centrum i/lub dzielnicy rozrywkowej miasta, do którego się wybierasz. Niektóre bary (hotelowe) i tarasy w okolicy zamykane są dopiero wtedy, gdy ostatni goście opuszczą lokal.
  • Wybierając wakacje, weź pod uwagę animacje oferowane przez obiekt noclegowy. Jeśli wieczorami są organizowane animacje, istnieje większe prawdopodobieństwo, że będą one trwać do późnych godzin nocnych.
  • Czy inni urlopowicze lub osoby odwiedzające lokale rozrywkowe w najbliższej okolicy są bardzo hałaśliwi? Zgłoś to w recepcji. Należy pamiętać, że normy dotyczące hałasu w krajach południowych są mniej rygorystyczne niż na przykład w Polsce.
 

Informacje na tej stronie internetowej

Informacje na naszej stronie internetowej są gromadzone i aktualizowane z najwyższą starannością. Niemniej jednak może się zdarzyć, że informacje te nie będą aktualne lub poprawne. Euronature nie ponosi odpowiedzialności za poprawność tych informacji.

Zdjęcia są ważnym źródłem informacji na tej stronie internetowej. Zdjęcia mają na celu przedstawienie wrażenia, jakiego można oczekiwać w danym obiekcie noclegowym. Jeśli na kempingu dostępnych jest kilka obiektów noclegowych tego samego typu, lokalizacja zarezerwowanego obiektu może nieznacznie różnić się od tej przedstawionej na zdjęciu. Nie ponosimy odpowiedzialności za zdjęcia i broszury dostarczone przez osoby trzecie.

Kaucja

Wynajmujesz zakwaterowanie? Prawdopodobnie po przyjeździe konieczne będzie wpłacenie kaucji. Jeśli pozostawisz zakwaterowanie w stanie zgodnym z umową, kaucja zostanie zwrócona. Jeśli coś w zakwaterowaniu ulegnie zniszczeniu lub nie pozostawisz go w czystości, kemping może potrącić koszty naprawy lub sprzątania z kaucji. Wysokość kaucji jest podana na voucherze.

Kolczyki i tatuaże

Niektóre obiekty nie mają nic przeciwko pojedynczemu piercingowi (w pępku) czy skromnemu tatuażowi. Prosimy o wcześniejsze zapoznanie się z wytycznymi dotyczącymi wybranego miejsca docelowego, które można uzyskać od naszego personelu.

Loty

Euronature może również zarezerwować dla Ciebie bilety lotnicze. Rezerwujemy loty wyłącznie renomowanych linii lotniczych. Ceny biletów lotniczych są dostępne na życzenie. Aby uzyskać aktualne ceny, prosimy o kontakt z jednym z naszych pracowników pod numerem +48 81 222 3000 lub wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@euronature.pl. Pobieramy opłatę rezerwacyjną w wysokości od 29 do 39 euro za bilet na loty europejskie (inne stawki obowiązują w przypadku biletów klasy biznes). W przypadku lotów międzykontynentalnych opłata rezerwacyjna wynosi 59 euro za bilet. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się odprawą online Twojego biletu lotniczego, pobieramy opłatę w wysokości 10 euro od osoby.

1. Bagaż

Ilość bagażu, którą można zabrać ze sobą, różni się w zależności od linii lotniczej. Dopuszczalna ilość bagażu dla danego lotu jest podana na bilecie lub potwierdzeniu lotu i/lub karcie pokładowej. Często wskazuje ona również, jakie substancje niebezpieczne są zabronione podczas lotu. Prosimy o dobre przygotowanie się do lotu i zapoznanie się z przepisami dotyczącymi bagażu rejestrowanego, bagażu podręcznego, bagażu dla niemowląt/dzieci oraz bagażu specjalnego obowiązującymi w poszczególnych liniach lotniczych.

Bagaż specjalny, taki jak rowery, torby golfowe, wózki inwalidzkie lub urządzenia do leczenia bezdechu sennego, będzie przewożony przez linię lotniczą jako usługa, za opłatą lub bezpłatnie, jeśli zostanie to zgłoszone z wyprzedzeniem. Podczas rezerwacji można poprosić o podanie wszelkich kosztów na podstawie informacji znanych w danym momencie. W przypadku zmiany linii lotniczej lub warunków pasażer nie może dochodzić żadnych praw na podstawie wcześniej przekazanych informacji.

Jeśli podczas odprawy zostanie przekroczona dopuszczalna waga bagażu, zostanie naliczona opłata za nadbagaż. Aktualne stawki można znaleźć na stronie internetowej danej linii lotniczej. Możliwe jest również, że nadbagaż zostanie odrzucony. Ponadto żadna sztuka bagażu nie może ważyć więcej niż 32 kg. Dlatego zdecydowanie zalecamy przestrzeganie zasad dotyczących bagażu.

Zasady dotyczące bagażu nie są takie same w każdym kraju. W przypadku niektórych przedmiotów, takich jak leki, może być konieczne dokonanie wcześniejszych ustaleń.

2. Leki

Jeśli zażywasz leki, musisz mieć przy sobie paszport lekowy. Jest to kompletny i aktualny wykaz przyjmowanych przez Ciebie leków. Twoja apteka wypełni paszport i odnotuje wszelkie alergie i nadwrażliwości. W mało prawdopodobnym przypadku wystąpienia jakichkolwiek komplikacji lekarze będą od razu wiedzieć, jakie leki zażywasz. Dzięki temu służby celne będą miały jasność co do tego, jakie leki przewozisz i dlaczego.

3. Imiona i nazwiska na biletach lotniczych

Rezerwacja musi zawierać poprawnie napisane imiona i nazwiska, w tym imiona i płeć, zgodnie z paszportem lub dowodem osobistym. Jeśli imiona i nazwiska są napisane nieprawidłowo, możesz nie zostać wpuszczony na pokład samolotu. Wszelkie konsekwencje i koszty wynikające z tego stanu rzeczy pokrywa pasażer.

4. Godziny odlotów

Godziny, numery lotów, lotniska wylotu i/lub przylotu oraz rozkłady lotów mogą różnić się od informacji podanych podczas rezerwacji. Godziny odlotów i lotniska są również podane na bilecie lotniczym. Dlatego prosimy o dokładne sprawdzenie dokumentów podróży. Zmiany mogą być dokonywane w dowolnym momencie (nawet w dniu wylotu lub powrotu). Dlatego prosimy o sprawdzenie aktualnych informacji o lotach na stronie internetowej lotniska wylotu na 24 godziny przed odlotem.

5. Odprawa

Jeżeli nie zdążysz na lot, nie przysługuje Ci zwrot kosztów. Monitory na lotniskach wskazują, przy których stanowiskach można się odprawić. Jeśli odprawiłeś się online, często wystarczy być na lotnisku na 1 lub 1,5 godziny przed odlotem. Zależy to od linii lotniczej i lotniska. Informacje na ten temat otrzymasz podczas odprawy online. Zawsze pamiętaj, że w drodze na lotnisko mogą wystąpić korki lub opóźnienia!
 

  • Odprawa online: Odprawa online jest możliwa na stronie internetowej linii lotniczej na około 30 do 24 godzin przed odlotem. Często można wybrać własne miejsce i wydrukować kartę pokładową. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej danej linii lotniczej.
  • Standardowa odprawa: Należy stawić się na lotnisku co najmniej 2,5 godziny przed odlotem, a w przypadku lotów do USA nawet 3,5 godziny! Spóźnienie może skutkować wykluczeniem z podróży wakacyjnej. Wszelkie wynikające z tego koszty (np. alternatywny transport) pokrywa pasażer. Opóźnienie lotu nie uprawnia do zwrotu kosztów.

6. Osoby niepełnosprawne

Przy rezerwacji lotu możemy zorganizować transport z hali odlotów do samolotu. Jeśli to możliwe, można zabrać ze sobą własny wózek inwalidzki lub chodzik. Warunki różnią się w zależności od linii lotniczej.

7. Opóźnienie

Opóźnienia mogą wynikać między innymi ze strajków, akcji protestacyjnych, przyczyn technicznych, dodatkowych kontroli bezpieczeństwa, nieprzybycia współpasażerów, zatłoczenia przestrzeni powietrznej, warunków pogodowych i siły wyższej. Wyklucza się wszelką odpowiedzialność z tego tytułu. Dotyczy to również utraty połączeń (publicznych) i nieprzybycia osób odbierających pasażerów. Ewentualne dodatkowe koszty ponosi pasażer.

Oprócz poinformowania obiektu noclegowego o opóźnionym przybyciu, nie zapomnij również powiadomić o tym ewentualnego wynajmującego samochód. Zalecamy, aby przed wyjazdem zawsze sprawdzić, czy lot odbywa się zgodnie z planem i rozkładem. W tym celu należy sprawdzić stronę internetową danego lotniska.
 

Łodzie (jednostki pływające)/Rampa dla łodzi

W opisie obiektu podano, czy przy obiekcie znajduje się rampa dla łodzi. Obecność rampy dla łodzi nie oznacza automatycznie, że można i wolno przechowywać swoją łódź lub że dostępna jest boja dla łodzi.

Nie ma możliwości rezerwacji miejsca dla łodzi za pośrednictwem Euronature. Chcesz zabrać ze sobą łódź? Skontaktuj się bezpośrednio z kempingiem lub dostawcą zakwaterowania. Euronature nie ponosi odpowiedzialności za odmowę przyjęcia przywiezionych jednostek pływających.

Młodzi podróżujący samotnie

W niektórych lokalizacjach mężczyźni podróżujący samotnie nie są przyjmowani. W takich przypadkach wymagane jest członkostwo w NFN, aby skorzystać z niektórych obiektów noclegowych.

Obowiązkowe członkostwo w NFN

Czasami członkostwo w NFN jest obowiązkowe. Informacja ta znajduje się na stronie obiektu noclegowego.
 

Odległości

W wielu opisach podane są lub opisane odległości (na przykład w pobliżu, niedaleko, blisko). We wszystkich tych przypadkach istnieje droga, z której można skorzystać. Może to być droga utwardzona lub asfaltowa. W przypadku tych oznaczeń odległości zawsze zakłada się poruszanie się pieszo. Nie ma gwarancji, że można dotrzeć do wskazanego miejsca samochodem, wózkiem inwalidzkim, rowerem lub innym środkiem transportu. Odległość nie mówi również nic o obecności oświetlenia lub różnicach wysokości.

Odpowiedzialność

Euronature nie ponosi odpowiedzialności za utratę i kradzież (w tym pieniędzy), uszkodzenia mienia oraz szkody lub obrażenia wyrządzone Tobie i Twoim współpodróżnym, niezależnie od przyczyny. Podczas pobytu ponosisz odpowiedzialność za szkody wyrządzone w obiekcie wakacyjnym, wyposażeniu i wszystkich przedmiotach należących do wynajmowanego obiektu przez Ciebie i/lub Twoich współpodróżnych. Zawsze przestrzegaj zasad korzystania z obiektu i wszystkiego, co do niego należy. Zasady te znajdują się w obiekcie, ale mogą również zostać przekazane przez Euronature, personel Euronature i/lub kempingu lub obiektu.

Opłata klimatyczna

Opłatę klimatyczną trzeba uiścić niemal wszędzie. W niektórych krajach i regionach obowiązuje również opłata ekologiczna. Kwoty tych opłat są ustalane przez lokalne władze. Opłatę klimatyczną zazwyczaj należy uiścić po przybyciu do recepcji kempingu. Opłata klimatyczna może wynosić od 20 eurocentów za dziecko dziennie do 7 euro za osobę dziennie. Kwoty te mogą ulec zmianie.
 

Owady

Bliskość przyrody jest ogromnym atutem wypoczynku na kempingu. Jednak bliskość ta, szczególnie w otoczeniu lasów i/lub wody może nieść ze sobą niedogodności związane z obecnością owadów (m.in. mrówek i komarów). Dlatego zalecamy gościom przechowywanie żywności w zamkniętych pojemnikach oraz prawidłowe zamykanie okien i drzwi. W lokalnych supermarketach zazwyczaj dostępne są odpowiednie środki, które pomogą ograniczyć niedogodności do minimum.
 

Paszport i europejski dowód tożsamości

Za granicą musisz mieć przy sobie ważny paszport lub europejski dowód osobisty. Dowiedz się wcześniej, jakie dokumenty są potrzebnew kraju, do którego się wybierasz.

W niektórych ośrodkach nadal zdarza się, że podczas zameldowania pobierane są paszporty. Na niektórych kempingach paszporty są „zatrzymame” nawet na cały okres pobytu. Chociaż wiemy, że zgodnie z polskim prawem jest to niedozwolone, musimy niestety przyznać, że są to zasady obowiązujące w danym ośrodku i nie mamy na nie wpływu.
 

Plaża

W wielu krajach plaże mogą być własnością prywatną. Tak jest na przykład we Włoszech. Goście kempingów lub innych obiektów noclegowych mogą korzystać z prywatnych plaż bezpłatnie. Jednak za leżaki lub parasole trzeba zapłacić osobno. Plaże publiczne są często bezpłatne.
 

Pościel, koce i poduszki

Oferowane przez nas zakwaterowania przeważnie zapewniają koce (nie kołdry) oraz poduszki. Bieliznę pościelową czyli poszewki oraz prześcieradła w wielu przypadkach należy przywieźć ze sobą, ale w wielu przypadkach może być ona wliczona w cenę lub można ją dodać w procesie rezerwacji. Informacje na ten temat możesz znaleźć podczas rezerwacji lub w specyfikacji zakwaterowania. Aby uniknąć rozczarowania, radzimy zawsze rezerwować pościel z wyprzedzeniem.
 

Prace budowlane / Wywóz śmieci

Właściciele obiektów noclegowych starają się, aby prace remontowe, renowacyjne lub modernizacyjne na terenie obiektu odbywały się w miarę możliwości poza terminami otwarcia. Niestety nie zawsze można uniknąć sytuacji, w której prace te będą miały miejsce podczas pobytu gości. Euronature nie ponosi za to odpowiedzialności.

Aby uniknąć konieczności poruszania się po terenie dużych śmieciarek w ciągu dnia, śmieci są często wywożone rano. Nie zawsze odbywa się to bezgłośnie.

Prawo do odstąpienia od umowy

Dla Ciebie jako konsumenta

Rezerwujesz nocleg na kempingu przez Internet lub telefon? W takim przypadku nie obowiązuje ustawowy 14-dniowy okres odstąpienia od umowy, ponieważ jest to usługa turystyczna. Po wyrażeniu zgody podczas procesu rezerwacji dokonujesz zakupu z obowiązkiem zapłaty. W świetle prawa Twoja rezerwacja staje się definitywna. Mimo to, starając się zapewnić klientom najwyższy standard usług, wprowadzamy 3-dniowy okres (bezpośrednio po rezerwacji) na odstąpienie od umowy. Warunkiem jest, aby termin do rozpoczęcia pobytu przekraczał 4 tygodnie.
 

Dla Euronature jako organizatora

W sporadycznych przypadkach może zdarzyć się, że będziemy musieli wycofać naszą ofertę pomimo przesłania do Ciebie potwierdzenia rezerwacji. W takiej sytuacji powiadomimy Cię tak szybko jak to możliwe. Zastrzegamy sobie prawo do wycofania oferty.

Należny zwrot w przypadku wycofanej oferty postaramy się zrealizować w możliwie najkrótszym czasie. Najpóźniej w ciągu 14 dni.
 

Preferencje

Jeśli masz specjalne życzenia, np. miejsce w cieniu, możesz to zaznaczyć. Preferencje nie są gwarantowane, ale dołożymy wszelkich starań, aby je spełnić. Przydział stanowisk kempingowych i zakwaterowań zawsze odbywa się przez kemping. Warto rezerwować z wyprzedzeniem, ponieważ im wcześniej to zrobisz, tym większa szansa, że znajdziemy miejsce zgodne z Twoimi preferencjami.Jeśli masz specjalne życzenia, np. miejsce w cieniu, możesz to zaznaczyć. Preferencje nie są gwarantowane, ale dołożymy wszelkich starań, aby je spełnić. Przydział stanowisk kempingowych i zakwaterowań zawsze odbywa się przez kemping. Warto rezerwować z wyprzedzeniem, ponieważ im wcześniej to zrobisz, tym większa szansa, że znajdziemy miejsce zgodne z Twoimi preferencjami.
 

Promy

Euronature może również zarezerwować przeprawę promową np. na Korsykę. Informacje na temat możliwości i cen można uzyskać u naszych pracowników. Wolisz samodzielnie zarezerwować przeprawę? Można to zrobić również za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Wyszukaj i zarezerwuj prom
 

Przydział stanowiska kempingowego i/lub zakwaterowania

Stanowiska kempingowe i zakwaterowanie są wynajmowane na podstawie umów zawartych między Euronature a kempingami. Przydzielenie konkretnej lokalizacji na kempingu/w miejscu docelowym odbywa się przez kemping. W miarę możliwości uwzględniane są preferencje zgłoszone wcześniej. Czasami można samodzielnie wybrać preferowane miejsce spośród kilku wolnych stanowisk.

Stanowiska kempingowe i zakwaterowania często znajdują się na terenie naturalnym, a ich wielkość, widok lub stopień prywatności mogą się różnić. Czasami można znaleźć się w miejscu, gdzie samochód nie może być zaparkowany bezpośrednio przy stanowisku kempingowym, ale tylko na parkingu.
 

Regulamin

Każdy ośrodek noclegowy posiada regulamin, którego goście są zobowiązani przestrzegać. Regulamin ten został opracowany przez dostawcę usług noclegowych i nie podlega odpowiedzialności Euronature.
 

Reklamacje

Czy coś jest nie tak z Twoim zakwaterowaniem lub na kempingu? Najpierw skontaktuj się z dostawcą zakwaterowania, aby wspólnie znaleźć rozwiązanie. Jeśli dostawca zakwaterowania nie zaproponuje satysfakcjonującego rozwiązania lub rekompensaty, skontaktuj się bezpośrednio z Euronature. W celu dalszego rozpatrzenia sprawy (zgodnie z (ANVR) Obowiązkowymi warunkami podróży) konieczne jest poinformowanie nas o problemach jeszcze podczas pobytu na kempingu.​​​​​

Dokumenty podróży zawierają informacje dotyczące postępowania w przypadku, gdy problemy nie mogą zostać zadowalająco rozwiązane na miejscu.

Rezerwacje

Rezerwacji w Euronature można dokonać na kilka sposobów. Najłatwiej jest zarezerwować bezpośrednio przez naszą stronę internetową. Masz pytania lub po prostu wolisz porozmawiać z kimś? W takim razie możesz również dokonać rezerwacji telefonicznie pod numerem +48 81 222 3000 . Nie ma to wpływu na cenę, zawsze jest ona tak samo korzystna.
 

Rezerwacja na życzenie

Niektóre z naszych obiektów noclegowych są dostępne na życzenie. Oznacza to, że musimy skonsultować się z zagranicznym wynajmującym, aby sprawdzić, czy obiekt jest wolny. Otrzymasz informację o potwierdzeniu rezerwacji tak szybko, jak to możliwe, najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych.

Rezerwacja wstępna

Rezerwacja wstępna to możliwość zarezerwowania miejsca na wybranym kempingu z wyprzedzeniem, jeszcze zanim znane będą ceny i dostępność na dany sezon. Za opłatą 25 € zyskujesz pierwszeństwo rezerwacji, a my monitorujemy ofertę. W momencie publikacji cen Twoja rezerwacja wstępna automatycznie zmienia się w ostateczną – otrzymasz wtedy potwierdzenie wraz z fakturą. Możesz ją zaakceptować (wtedy wpłacona kwota zostaje doliczona do pierwszej raty, którą należy opłacić w ciągu 3 dni) lub zrezygnować, a my zwrócimy pełną kwotę opłaty wstępnej. Rezerwacja wstępna to wygodny sposób, aby mieć gwarancję pierwszeństwa i spokojnie zaplanować wyjazd. Sprawdź wszystkie zasady rezerwacji wstępnej.
 

Samochody

Rezerwując zakwaterowanie lub stanowisko kempingowe w Euronature, na stronie obiektu można sprawdzić, czy cena obejmuje miejsce parkingowe dla samochodu. Często samochód można zaparkować przy obiekcie lub stanowisku kempingowym. Jeśli nie jest to możliwe, samochód można zaparkować na wyznaczonym parkingu. Jeśli chcesz wjechać na kemping z dwoma lub więcej samochodami na jedną rezerwację, kemping/obiekt noclegowy może naliczyć dodatkowe opłaty. Często dodatkowe samochody muszą być zaparkowane na wyznaczonym parkingu.

W przypadku innych obiektów noclegowych może się zdarzyć, że samochód trzeba będzie zaparkować poza terenem kompleksu, co może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

Sprzątanie

W większości wynajmowanych obiektów to gość jest odpowiedzialny za sprzątanie końcowe. W takim przypadku nie są naliczane żadne dodatkowe koszty. W niektórych przypadkach sprzątanie końcowe zostanie wykonane za Ciebie. Koszty tego są często już wliczone w cenę wynajmu, ale nadal może być konieczne uregulowanie ich na miejscu. Jeśli nadal musisz zapłacić samodzielnie, zostanie to zawsze zaznaczone na Twoim voucherze. Jeśli końcowe sprzątanie jest wykonywane za Ciebie, musisz pozostawić zakwaterowanie uporządkowane i zamiecione. Jeśli po przyjeździe nie jesteś zadowolony z czystości zakwaterowania, zgłoś to natychmiast w recepcji. Personel może wtedy ponownie posprzątać zakwaterowanie lub naprawić wszelkie problemy.
 

Tarasy

Jeśli Twoje zakwaterowanie posiada taras, może to być drewniana weranda, ale także ogrodzona część z kamienną, piaszczystą lub trawiastą nawierzchnią.
 

Udogodnienia

Przy każdym obiekcie noclegowym podano, jakie udogodnienia są dostępne. Wiele z tych udogodnień znajduje się na terenie obiektu. Jeśli dane udogodnienie nie znajduje się na terenie obiektu, oznacza to, że znajduje się ono w odległości maksymalnie 250 metrów od obiektu. Jeśli mowa jest o możliwości kąpieli w morzu, położeniu nad morzem lub transporcie publicznym, odległość wynosi maksymalnie 500 metrów.

Nie wszystkie udogodnienia są wliczone w cenę noclegu. Za niektóre udogodnienia trzeba dodatkowo zapłacić. Nie oznacza to, że wszystkie pozostałe udogodnienia są bezpłatne; logiczne jest na przykład, że w restauracji trzeba zapłacić. W niektórych przypadkach udogodnienia, takie jak restauracja, sklep lub basen, są zarządzane przez osoby trzecie. W związku z tym zarówno Euronature, jak i właściciel obiektu nie mają bezpośredniego wpływu na politykę lub ceny tych udogodnień.

Udogodnienia na większości kempingów są sprawdzane co roku między majem a wrześniem. Dlatego też możliwe jest, że nastąpiła zmiana, która nie została jeszcze uwzględniona na tej stronie. Należy również pamiętać, że przed sezonem i/lub po sezonie nie wszystkie udogodnienia są dostępne.

Warunki płatności

W Euronature istnieje możliwość rozłożenia płatności za rezerwację na kilka rat. Jeśli zdecydujesz się na płatność w 2 ratach, obowiązują następujące zasady:

  • Część 1: Zaliczka w wysokości 15% (plus ewentualne bilety transportowe i wynajem samochodu/transfery, koszty obsługi, składka SGR i opcjonalne ubezpieczenia). Zaliczka musi zostać wpłacona najpóźniej w ciągu tygodnia od otrzymania faktury.
  • Część 2: Pozostała część płatności musi zostać uregulowana najpóźniej 5 tygodni przed datą przyjazdu. Jeśli płatność nie zostanie uregulowana w wyznaczonym terminie, Euronature ma prawo anulować rezerwację. W takim przypadku naliczone zostaną koszty anulowania rezerwacji.

W przypadku płatności kartą kredytową kwota zostanie pobrana natychmiast.

W przypadku płatności w więcej niż 2 ratach, płatność składa się z następujących elementów:

  • Zaliczka: 15% (plus ewentualne bilety transportowe i wynajem samochodu/transfery, koszty obsługi, składka SGR i opcjonalne ubezpieczenia). Zaliczka musi zostać wpłacona najpóźniej dwa tygodnie po otrzymaniu faktury.
  • Raty : Możesz rozłożyć płatność na raty w wysokości 15% kwoty rezerwacji.
  • Ostateczna płatność : Pozostałą kwotę należy uiścić najpóźniej 5 tygodni przed datą przyjazdu.

Masz dwie wygodne opcje, aby zrealizować płatność: kartą kredytową lub przelewem bankowym.

Ważne: Jeśli płatność nie zostanie uregulowana w terminie, Euronature zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji, co wiąże się z naliczeniem opłat za anulowanie. Dlatego należy pamiętać o terminowym dokonywaniu płatności, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów. Masz pytania? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy!

WiFi

W wielu obiektach noclegowych można korzystać z Wi-Fi, czasami za dodatkową opłatą. Euronature nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne awarie Internetu, sieci i/lub utratę danych lub utratę dochodów spowodowane awariami technicznymi lub innymi usterkami.

Zaopatrzenie w wodę / prąd

Ekstremalne upały mogą mieć wpływ na zaopatrzenie ośrodka w wodę. W ciepłych okresach, gdy ciśnienie wody jest mniejsze, kemping może być zmuszony do otwarcia basenów, części basenów (zjeżdżalni) i/lub budynków sanitarnych w ograniczonym zakresie. Długotrwała susza może mieć również wpływ na obiekty kąpielowe, takie jak jeziora i kanały lub dostępność obiektów sanitarnych. Kemping może również podjąć decyzję o (tymczasowym) zamknięciu jednego lub kilku obiektów sanitarnych. Jeśli władze obiektu podejmą taką decyzję, Euronature nie ponosi za nią odpowiedzialności.

Ciepła woda jest dostarczana przez bojlery na niektórych kempingach i/lub w niektórych zakwaterowaniach. Nie zawsze są one wystarczające w przypadku nagłego, dużego zapotrzebowania.

waria prądu rzadko się zdarza. Ale jeżeli już ma miejsce, powód leży prawie zawsze poza kempingiem. Ponieważ w licznych krajach południowych gniazdka są inne, radzimy zabrać ze sobą adapter gniazdkowy.
 

Wynajem samochodu

Istnieje możliwość rezerwacji samochodu przez Euronature. Prosimy o kontakt z naszym personelem w sprawie opcji i cen. Jeżeli wolisz samodzielnie zarezerwować samochód, możesz to łatwo zrobić za pośrednictwem naszej strony internetowej.

Zarezerwuj samochód tutaj
 

Wyposażenie kuchni

Wynajmowane zakwaterowanie jest zazwyczaj w pełni wyposażone. Należy jednak pamiętać, że wyposażenie kuchni odzwierciedla lokalne zwyczaje i styl życia (np. we Włoszech może nie być czajnika). Dobrze byłoby zabrać ze sobą wszystko, bez czego nie możesz się obejść w kuchni, a co może nie być dostępne lokalnie.
 

Wyżywienie

W przypadku noclegu ze śniadaniem usługa rozpoczyna się następnego dnia po przyjeździe i kończy się w dniu wyjazdu wraz ze śniadaniem. W przypadku obiadokolacji i pełnego wyżywienia usługa rozpoczyna się kolacją i/lub obiadem w dniu przyjazdu i zawsze kończy się śniadaniem w dniu wyjazdu.

Kawa i napoje (z wyjątkiem kawy i herbaty podczas śniadania) nie są standardowo wliczone w cenę. W przypadku opcji all inclusive catering rozpoczyna się w prawie wszystkich obiektach od momentu zameldowania i kończy się w momencie wymeldowania. Niektóre obiekty umożliwiają korzystanie ze wszystkich udogodnień i cateringu przed zameldowaniem lub po wymeldowaniu. Inne pobierają za to opłatę lub nie zezwalają na to.

Jeśli z powodu późnego przybycia do miejsca docelowego nie skorzystasz z jednego z posiłków i/lub innych usług, takich jak napoje podczas pobytu all inclusive, nie przysługuje Ci zwrot kosztów. Jeśli przyjedziesz późno w dniu wyjazdu, często zamiast kolacji zostanie Ci zaproponowana sałatka, ponieważ restauracja jest już zamknięta. Jeśli liczba gości spożywających posiłki jest niewielka, posiłki mogą być podawane zamiast serwowane w formie bufetu. W niektórych przypadkach usługodawca może zdecydować o zmianie formy podawania posiłków z bufetu na menu lub odwrotnie.  

Zgubione i znalezione przedmioty

Gdy po powrocie z wakacji okazuje się, że podczas pobytu zapomniałeś czegoś, zawsze jest to nieprzyjemne doświadczenie. Rozumiemy, że chcesz odzyskać tę rzecz. W tym celu możesz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.
 

Zniżka NFN

W niektórych ośrodkach dla naturystów obowiązuje zniżka NFN, o czym zawsze informujemy na naszej stronie internetowej przy danym ośrodku. Zniżka ta obowiązuje również w przypadku rezerwacji w Euronature. Podczas rezerwacji podaj swój numer członkowski, a zniżka zostanie uwzględniona na fakturze.
 

Zrównoważony rozwój

Staramy się tworzyć wartościowe doświadczenia. Więcej informacji na temat naszej polityki zrównoważonego rozwoju można znaleźć tutaj.
 

Zwierzęta domowe

Euronature posiada w swojej ofercie również kempingi, na których zwierzęta są akceptowane przez cały sezon lub tylko poza sezonem. Dotyczy to w głównej mierze rezerwacji parceli. W większości zakwaterowań Euronature zwierzęta nie są akceptowane. Jeśli zakwaterowanie akceptuje zwierzęta, informujemy o tym za pomocą ikony psa obok obiektu. Przyjazd ze zwierzęciem wiąże się z dodatkowymi kosztami, które są wyświetlane podczas procesu rezerwacji.

Rezerwujesz lot, samochód lub transfer? Koniecznie zapoznaj się z warunkami przewoźnika.

Jeśli zabierasz ze sobą na wakacje swojego czworonożnego pupila, musisz dopełnić kilka formalności: zwierzę musi mieć wszczepiony mikroczip lub czytelny tatuaż, być zaszczepione przeciwko wściekliźnie oraz posiadać ważny europejski paszport dla zwierząt domowych. Pełne informacje na temat podróżowania ze zwierzętami domowymi można znaleźć na stronie Europa.eu Europa.eu.
​​​​​​

Bezpieczeństwo zapewnione przez:
anvrsgrcalameteifondsacsiinf
Bądź na bieżąco dzięki naszemu newsletterowi
Zawsze na bieżąco z najkorzystniejszymi ofertami i najnowszymi propozycjami